kvällstankar

För några år sedan kretsade mitt liv runt citat och oftast var det där ifrån som jag trodde att jag fick motivation till olika saker. Men jag har funderat lite på senaste har kommit fram till att de flesta citaten är som en oskriven regel som man ska leva efter, alltså som en norm. Citatet säger att så här ska man känna eller så här ska man göra för att antingen må så bra som möjligt, få motivation eller få livet så positivt. Men när jag tänker efter lite, känner jag att det inte direkt har gjort mig något speciellt glad. Efter att ha läst igenom ganska många olika citat så tycker jag att man endast blir påmind av problemet som citatet egentligen "ska" få en på mer positiva tankar. Jag har nog aldrig tänk "Åh fan, det där gjorde genast mitt liv enklare och mer positivare" efter jag har läst ett. Utan tvärt om att jag endast blir påmind av det som händer. Citatet ovan säger i princip att det sömnen är till för att glömma problemen i livet. Men glömmer man dem när man sover?! Nej verkligen inte. Plus att det är väl bättre att försöka känna lycka under dagarna istället för att endast glömma det under sömnen. Om jag ska samanfatta detta så tror jag att de flesta citat är till för att förmedla en medkänsla som ska ge en positiv effekt men som tyvärr ger det motsatta. GODNATT! 

Kommentera här: